Pracovní zkušenost - Tulia Zanzibar Unique Beach Resort část 3.

12. června 2017 v 20:03 | Petr Roškota |  Pracovní zkušenost - Tulia Zanzibar Unique Beach Resort
Zdravím vás u třetího a zároveň předposledního pokračování mé slavné pracovní výpravy na Zanzibar do resortu Tulia Unique Beach, který je opravdu unikátní. Jako vždy díky za váš čas při čtení, sdílení, lajkování, atd. Koncem tohoto týdne mi statistika ukazuje přes 3.000 přečtení - což je neuvěřitelné 😄

Tu dnešní třetí část začnu trochu jinak, a to novinkami které se odehráli ve spojitosti k blogu, ale také v samotném resortu. Jasně, blog má trochu jiný design, ale to není úplně důležité jelikož se tu nezabývám poradenstvím jak zhubnout.
Velkou novinkou bude to, že tento blog bude od příštího týdne sloužit i jako feedback pro majitele a pana ředitele v resortu, jelikož odkaz na blog najdou v hodnocení svého resortu na Facebooku. Tam pan ředitel tráví většinu času, vsice na chatu, ale ani tak by to neměl být problém si toho všimnout. A proč takhle? Jelikož pár černoušků tam psalo, jak je skvělé pracovat v Tulii (náhled zde) a koneckonců i pan ředitel si sám hodnotí svoji práci 🙈 (náhled zde). No a tak proč bych nenapsal i své zkušenosti, které budou jistě vítany jako ty jejich. Jak jsem vysvětloval minule, je důležité znát zkušenosti ostatních, než se vydáte pracovně do zahraničí, konkrétně do Afriky, k českým majitelům, bez smlouvy, načerno :)

A co se ještě událo? Nebudete tomu věřit, ale tento týden jsem obdržel telefonát od jednoho štastlivce, který byl vylosován jako další možný manažer do resortu Tulia a chtěl znát mou zkušenost. To jsem mu mile rád popsal a je super že tenhle hovor proběhl. Majitelé si snad uvědomí, že pokud to takhle povedou a budou vyjebávat s lidmi, nebudou jim tam ty češi jezdit. A udržet si češký management je zde velmi důležité především kvůli finančním podmínkám - menší výplaty pro čechy bez mezinárodní zkušenosti a znalosti. A pokud na výplaty zrovna není, češi počkají protože jsou z gastronomie zvyklí od dalších povedených majitelů :) Tohle je bohužel smutné téma.

Takže nynější šékuchař je polák, se smažákem asi problém není a top class gastronomy může pokračovat 😄



Tak to jsou novinky v resortu a pojďme už navázat na předchozí část. Takže co se dnes dozvíte?
Příjezd nového šéfkuchaře a Operations Managerky (ano - to byla ta co mě přijmula) 😄. Dále jsem byl téměř hned varován před profesionalitou pana ředitele, a tak zjistíme proč. Také si povíme o podivných praktikách v rámci restaurace a baru, návštěvu pana Babiše, a na závěr to nejlepší - příjezd boha a krále.

... První dny se seznamuji s mým týmem a velký problém mi dělají jména. Každopádně ještě větší starost mi dělá vybavení a celková hyrearchie v resortu - vše je takové nějáké bez určitého směru. Čísníci pracují ve stylu krátký-dlouhý týden, kdy tento systém vážně funguje jen v České republice a když o tom vyprávím kolegům v zahraničí, tak mi nikdy nevěří. 17-ti hodinová směna při teplotě 35°C je moc fajn. Číšníci tak mají mít 2 hodinovou pauzu přes den, ale pochopitelně na tu není čas. Majitelé si sami určili, že resort je pěti hvězdičkový, ale vybavení a nabídka baru mi připomíná podnik na kraji Prahy s herním automatem a slunečníkem Kofola. Ne však celý resort je v takovém stavu, jelikož je velmi hezky postaven a je zde spoustu možností jak jej využít - nicméně to nikdo nechce, protože je zde názor, že hosté mají mít klid a nebýt nijak rozptylováni společnými aktivitami, apod. Není to ale to, co právě na dovolené především chcete? Bavit se? Rozhodně doporučuji ochutnat místní fresh juice, který se vyrábí z nakrájeného ovoce rozmixovaného s vodou a cukrem. Vína se skladují v plastovém regálu v klimatizovaném skladu (ne lednice), a proto se spoustu lahví kazí - naštěstí pro resort je jistá klientela vždy vypije. Takových situací bylo. Navrhnul jsem tedy koupi dvou lednic, už kvůli zaručení kvality vín a úspoře za energie. Odpověď byla zajímavá - Koupíme dvě civilní lednice (řekl jsem si v duchu aspoň že tak), ale tu klimatizaci vypínat nebudeme. Když jsem se zeptal proč, odpověď byla, že ji navrhnul pan majitel a přes to vlak nejede.
Další záležitostí, zřejmě jednou z nejdůležitějších v restauračním zařízení, bylo to, že nebyl zaveden žádný pokladní systém. A to jako vážně! Žádné inventury, kontroly, kalkulace, apod. 😄😄 Ale to se vše mění s mým příchodem a pan ředitel objednává český pokladní systém "Dotykačka" - tuším, že byl vytvořen jednou z firem pana Babiše kvůli EET, a musím říct, že je to vyloženě systém pro resort na Zanzibaru - no tak snad tam již brzy zavedou EET 😂 Nicméně inventura je pořád old school přes odměrný válec.

Po pár dnech přijíždí nový šéfkuchař a také Operation Managerka, která si hned vysloužila přezdívku bludička. Ne snad proto, že by bloudila.. vlastně ano, byla mimo při každé diskuzi. A nový šéfkuchař? První den zkouším pro mě trochu zvláštní recept mangové risotto a ihned přehodnocuji, jelikož je to nejlepší risotto co jsem kdy jedl a ostatní hosté u mého stolu jsou vystřeleni až na měsíc jak je to skvělé :)) Jsem šťastný, že přijel takový člověk a konečně mám pocit, že se tu bude něco tvořit a trochu to rozjedeme. To byl ale asi takový záchvat na pár dní, než jsme začli pořádat ranní meeting, kde si pan ředitel podepíral hlavu, jak kdyby měl každou chvíli usnout, a Operation Managerka nám několikrát stihla připomenout, že je naše nadřízená - a to byla asi ta skvělá rodinná a přátelská atmosféra, která mi byla prezentována při pohovoru. Také nám občas pan ředitel zadával různé úkoly, například v půlce měsíce nám říká: Udělějte si třeba nějáké inventury. Na otázku jak, odpovídá nějak to vymyslete. A tak jsem si vzpomněl, jak jsem byl upozorněn na tuto osobu a bohužel jsem se podíval na webovou stránku, kam si lidé dávají životopisy... proč jsem to jen dělal :( (náhled zde)
V tu chvíli mi došlo, proč se tu jeden baví o voze a druhý o koze. A tedy téměř všichni lidé z hotelnictví co zde byli zaměstnáni s ním nevycházeli (někdo s ním dokonce vůbec nemluvil a jen si posílali e-maily), vzhledem k jeho nulovým zkušenostem z hotelu - jinak tohle není věta, kterou jsem pronesl já :) Bludička s ním však vychází velmi dobře a začínají si mezi sebou tykat po té noci kdy byla párty... S ostatními si však stále vykají a to je moc příjmené v našem rodinném resortu. A to ani věkový rozdíl mezi celým managementem nebyl něják převratný. Avšak nejhorší byla ta otázka kterou jsem slyšel tak často, že ještě dnes špatně spím když si na ní vzpomenu - Co nám tohle řešení přinese? Já hlavně jen doufám, že takhle se jednou nebudu ptát i já svého týmu (neříká se podřízených).

A konečně po měsíci mého působení přijíždí český majitel, mnohými zaměstnanci považován za boha i krále. Tehdy u pohovoru prezentován jako velkorysý a chápající majitel, který vždy na pár týdnů zavítá do svého zámku se služebnictvem.. eh, myslel jsem do resortu kde jsme všichni ta jedna velká rodina. A tak musíme zajistit větší zásoby piva, cigaret a ementálu na smažák (eidam v africe pochopitelně není). Kupodivu se objevila i Slivovice v lednici. Zde nastává úplný obrat celé situace, kdy veškerá profesionalita a motivace odplouvá po moři, ale o tom raději až příště..

Přátelé a kolegové, z dnešní části jsem vymáčkl hodně a doufám, že jste se opět pobavili takhle při pondělí. Jak jsem již zmínil, příběh z resortu Tulia Unique Beach Zanzibar se pomalu blíží ke konci a během příštího týdne napíšu závěrečnou část. A na co se můžete těšit? Snad něčím vtipné příhody pana majitele, velké plány Tulie do budoucna a kdo je vymýšlí, skvělý finanční plán a jeho úspěch - aneb už nezbylo na ručníky, rozuzlení zbylých finančních částek z předchozích dílů, rozloučení se s Tulií a záverečný meeting na který majitelé nepřišli protože...... A to si tipněte v anketě pod článkem 😜 A abych nezapomněl, čekají Vás také videa které jsem stihnul natočit a pár nahraných rozhovorů z našich meetingů apod.

!!! Update 1.7.2017: Pro velký úspěch jsem byl pozván udělat rozhovor pro jeden z předních zpravodajských serverů na internetu, takže odkládám poslední část na polovinu až konec července. To bude zajímavé 😄 Děkuji za pochopení a vaši podporu!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama